Cíl hry


Základem hry je samozřejmě otázka případné výhry či prohry.  Jediným způsobem, jak zvítězit, je splnit i poslední část dobrodružství. Hráči vyhrávají či prohrávají kolektivně, takže stačí, aby koncem prošel alespoň jeden z nich.

Vyřazení hráče (a následná prohra, pokud se jednalo o posledního hráče) je možná dvěma způsoby. První je skrz smrt všech jeho hrdinů (HEROES), druhá pak při překročení THREAT LEVELu daného pro určitý scénář (v základní sadě je toto nastaveno na hodnotu 50). V každém případě, pokud je hráč vyřazen (ELIMINATED), celá jeho ruka, všechny karty, které ovládá, a jeho herní balík, jsou odloženy na odhazovací hromádku. Jakékoli ENCOUNTER karty, se kterými je ENGAGED, se vrací do STAGING AREA (pokud jsou na nich umístěny DAMAGE tokeny, tak ty si ponechávají). Pamatujte, že po vyřazení hráče se vytahuje o kartu méně z ENCOUNTER DECKu (viz herní kolo).

 

Hero karta - DunherePostup dobrodružstvím

Hráči postupují dobrodružstvím do další části (NEXT STAGE) okamžitě poté, co položí dostatečný počet (stejně nebo více) PROGRESS tokenů, aby odpovídal počtu QUEST POINTů, kterou daná karta má, a splní případné podmínky na ní uvedené. Tokeny nad požadované množství nejsou do další části přenášeny (všechny položené tokeny jsou vráceny na hromádku tokenů). Hráči provedou jakékoli pokyny na nově odhalené QUEST CARD ihned, jak je odhalena.

S postupem dobrodružstvím, od jedné karty dobrodružství k druhé, se nijak nemění povaha ostatních karet – karty ve STAGING AREA zůstávají ve STAGING AREA, a tak dále.

 

Scoring (Bodování)

Pokud hráči vyhrají hru, lze použít lehký výpočet sloužící ke zjištění jejich skóre v dané hře. Výsledek je součtem skóre jednotlivých hráčů. Tu tvoří konečný THREAT LEVEL, trest za mrtvé hrdiny (rovný jejich THREAT COST) a DAMAGE tokeny umístěné na přeživších hrdinech. Od tohoto součtu se pak odečítají VICTORY POINTS získané během hry za porážky obtížných nepřátel a podobně.

Když se do tohoto skóre započítává zcela vyřazený (ELIMINATED) hráč, je jeho THREAT LEVEL považován za 50 (nebo jinou úroveň unikátní pro dané dobrodružství) a všichni jeho hrdinové jako mrtví.

Jak je z toho zjevné, žádoucí je mít co nejnižší skóre. Skóre je výborným nástrojem k hodnocení výkonu balíčku nebo herní skupiny během času nebo k porovnávání balíčku či skupiny balíčků navzájem. Umožňuje tak několikanásobné odehrání daného dobrodružství a následné vyhodnocení efektivity různých kombinací karet.

Běžná sekce: