Fáze 6: Combat


V bojové fázi se řeší útoky nepřátel a hráčem ovládaných charakterů, přičemž nepřátelé útočí první. Všichni nepřátelé, kteří jsou ENGAGED s daným hráčem, útočí každé kolo a hráči jejich útoky řeší najednou.

 

Krok 1: Přidělení SHADOW karet

Na úplném začátku této fáze přidělí hráči ke každému z nepřátel jednu SHADOW kartu. Tou je vrchní karta ENCOUNTER DECKu položená lícem dolů (není tedy poznat co na ní je). Když přidělujete SHADOW karty, vždy začněte u nepřítele s nejvyšším ENGAGEMENT COSTem, který se nachází u FIRST PLAYERa. SHADOW karty se přiřadí nejprve všem nepřátelům ENGAGED s FIRST PLAYERem a poté se pokračuje po směru hodinových ručiček, dokud nemají všichni nepřátelé po jedné kartě.

Pokud během této fáze dojdou karty v ENCOUNTER DECKu, tak těm nepřátelům, kterým dosud nebyla SHADOW karta přiřazena, ta ani přiřazena není. ENCOUNTER DECK se znovu vytvoří až během QUEST fáze z hromádky odhozených karet.

Krok 2: Vyřešení nepřátelských útoků

Řešení nepřátelských útoků má čtyři části, které se absolvují v tomto daném pořadí. Na konci každé z nich mají hráči možnost hrát EVENT karty a provádět ACTIONS.

  1. CHOOSE AN ENEMY (výběr nepřítele) – Aktivní hráč (počínaje tím, který má FIRST PLAYER token) vybírá, který útok (z nepřátel, se kterými je ENGAGED) bude řešit první.
  2. DECLARE DEFENDER (určení obránce) – Pro to, aby byl vybrán jako obránce, musí být daný charakter převeden na EXHAUSTED. Proti každému útočícímu nepříteli může být určen jen jeden obránce. Hráč má také možnost prohlásit útok za UNDEFENDED (nebráněný) a nepřidělit obránce. Pokud to není specifikováno efektem karty jinak, lze obránce deklarovat jen proti nepřátelům, se kterými je daný hráč ENGAGED.
  3. RESOLVE SHADOW EFFECT (vyřešení SHADOW EFFECTu) – Aktivní hráč obrací SHADOW kartu u nepřítele a vyřeší případný SHADOW EFFECT, který ta nese.
  4. DETERMINE COMBAT DAMAGE (určení bojového poškození) – To je vytvořeno odečtením DEFENSE STRENGTH bránícího se charakteru od ATTACK STRENGTH útočícího nepřítele. Zbývající hodnota je množství zranění, které musí být okamžitě uděleno bránícímu se charakteru – s možností jej vyřadit (viz dále). Pokud je charakter zničen útokem, zbývající poškození není přenášeno na jiný charakter. Pokud je DEFENSE STRENGTH stejná či vyšší než ATTACK STRENGTH, není žádné zranění uděleno.

Pokud je útok UNDEFENDED, musí být veškeré poškození z útoku přiděleno jednomu hrdinovi ovládaném aktivním hráčem. Toto zranění nelze přidělit žádné ALLY kartě. Pokud je bránící se charakter vyřazen ze hry či vyřazen z boje, než je zranění uděleno, je útok považován za UNDEFENDED. Zranění při UNDEFENDED útocích není snižováno DEFENSE STRENGTH.

První hráč poté opakuje předchozí čtyři kroky pro každého nepřítele, se kterým je ENGAGED. Poté co vyřeší všechny nepřátelské útoky proti sobě, hráč po směru hodinových ručiček vyřeší útoky svých nepřátel proti němu, a tak dále – dokud toto nevyřeší všichni hráči.

Charakteři, kteří jsou prohlášeni za DEFENDERy jsou jimi hrou považovány jen během řešení útoku, který se jich týká. Jakmile je ten vyřešen, už za DEFENDERy považováni nejsou. Nicméně nadále zůstávají EXHAUSTED.

Krok 3: Napadání nepřátel

Enemy kartaJakmile všichni hráči vyřešili nepřátelské útoky, každý hráč (počínaje FIRST PLAYERem a pokračuje po směru hodinových ručiček) má příležitost zaútočit zpět a vyhlásit útoky proti nepřátelům.

Pro vyhlášení útoků (DECLARE ATTACK) musí hráč provést EXHAUST aspoň jednoho charaktera, aby ten mohl být deklarován za ATTACKERa. Když hráč deklaruje útok, musí také určit, jaký nepřítel bude jeho cílem. Hráči přitom mají příležitost určit více charakterů k útoku na jediného nepřítele a složit jejich ATTACK STRENGTH do jediné hodnoty. Hráč má právo deklarovat jeden útok proti každému nepříteli, se kterým je ENGAGED.

Vyřešení útoku na nepřítele má tři části, které opět probíhají v pevném pořadí. Hráč může hrát EVENT karty a provádět ACTIONS na konci každé z nich.

  1. DECLARE TARGET OF ATTACK AND DECLARE ATTACKERS (určení cíle útoku a určení útočníků) – Hráč toto provede výběrem jednoho nepřítele, se kterým je aktuálně ENGAGED a EXHAUSTováním jakéhokoli množství charakterů jako útočníků.
  2. DETERMINE ATTACK STRENGTH (určení síly útoku) – Určete celkovou ATTACK STRENGTH součtem individuálních hodnot u jednotlivých charakterů, kteří byli přidáni k útoku na tohoto nepřítele.
  3. DETERMINE COMBAT DAMAGE (určení bojového poškození) – To je určeno odečtením DEFENSE STRENGTH nepřítele, na které je cílen útok, od celkové ATTACK STRENGTH útočících charakterů. Zbývající hodnota je množství zranění, které je okamžitě uděleno cíli. Pokud je DEFENSE STRENGTH vyšší než celková ATTACK STRENGTH, není uděleno žádné zranění.

Charakteři deklarované jako ATTACKERS jsou za ně považovány jen po dobu řešení konkrétního útoku. Jakmile je ten vyřešen, už za ně dále považováni nejsou, ačkoli zůstávají EXHAUSTED.

Poté co je vyřešen první útok, může hráč deklarovat útok i proti jiným nepřátelům, se kterými je ENGAGED, pokud na ně dosud nezaútočil. Tento proces následně pokračuje ostatními hráči ve směru hodinových ručiček.

Krok 4: SHADOW karty opouštějí hru

SHADOW karty zůstávají na nepříteli, ke kterému jsou přiděleny během celé COMBAT fáze. Pokud tento nepřítel opustí hru, vyřaďte i SHADOW kartu. Na konci COMBAT fáze pak vyřaďte ze hry i všechny zbylé SHADOW karty.

 

Hit Points (zdraví) a Damage (poškození)

Za každý bod DAMAGE (poškození) udělený charakteru nebo útočníkovi, položte na příslušnou kartu jeden DAMAGE token. Každý takový token snižuje HIT POINTy této karty o jedna. DAMAGE tokeny zůstávají na kartě, dokud je jiný efekt nevyléčí nebo je z karty neodstraní – nebo dokud karta samotná není odstraněna ze hry.

Jakmile má karta 0 HIT POINTů, je automaticky poražena. Poražení charakteři jsou položeni na odhazovací hromádku jejich majitele a poražení nepřátelé na odhazovací hromádku ENCOUNTER DECKu. Pamatujte si, že HERO karty jsou taktéž umísťovány na odhazovací hromádku. Když se řeší efekty, které berou karty z odhazovací hromádky a dávají je hráči do ruky nebo zpátky do balíčku, jsou HERO karty ignorovány, neboť se do ruky nebo do balíčku přesunout nedají (HERO karty znají vlastně jen polohy ve hře a v odhazovací hromádce, v ruce ani v balíčku se nikdy nenacházejí).
Nepřátelé, kteří nejsou poraženi, zůstávají ENGAGED s daným hráčem dokud nejsou později poraženi či odstraněni efektem karty nebo dokud hráč samotný není vyřazen ze hry.

Běžná sekce: