Hrací plocha


Samotná hra se odehrává na herní ploše, která má několik zásadních součástí. První jsou samozřejmě karty, kterým se podrobněji věnuje v samostatné kapitole. Dalšími důležitými součástmi jsou tokeny a THREAT TRACKER. Veškeré tyto položky se pokládají do několika oblastí, o kterých bude v této části také řeč.

 

Herní plocha

 

Tokeny

Ve hře figurují čtyři druhy tokenů – četné DAMAGE, PROGRESS a RESOURCE a jediný FIRST PLAYER:

  • DAMAGE token – slouží k symbolizování fyzického zranění způsobeného charakterům či nepřátelům.
  • PROGRESS token – slouží k symbolizování postupu dobrodružstvím či lokací.
  • RESOURCE token – slouží k symbolizování RESOURCE daného hrdiny. Tyto tokeny jsou sbírány hráči na tom kterém hrdinovi a používány k placení karet nebo jejich efektů.
  • FIRST PLAYER token – určuje, který hráč ve fázi začíná (navíc je důležitý pro efekty některých karet). Na konci každého kola se token předává dalšího hráči po směru hodinových ručiček.

 

Threat Tracker

THREAT TRACKER slouží ke sledování THREAT LEVELu (úrovně hrozby) daného hráče během hry. THREAT reprezentuje riziko, která hráč během dobrodružství nese. Pokud dosáhne určité úrovně (v základní sadě 50, ale může být i jiná), je hráč automaticky vyřazen ze hry.  Vysoká úroveň THREAT může také přitahovat nepřátele a způsobovat nešťastné události během hry.

 

Threat Tracker

 

Rozložení herní plochy

Herní plocha se skládá z několika základních částí. V jejím centru by měly být umístěny QUEST CARDS, vpravo od nich ENCOUNTER DECK (a vedle něj jeho odhazovací hromádka – ENCOUNTER DISCARD PILE), vlevo od nich by se pak měla nacházet takzvaná STAGING AREA. Poblíž by se pak měla nacházet hromádka tokenů.

Okolo této centrální řady si hráči rozmisťující prvky jich se týkající. Jsou to jejich hrdinové (HEROES) a případné vyložené karty, THREAT TRACKER, PLAYER DECK (a jeho odhazovací hromádka – PLAYER DISCARD PILE). Před vyložené karty a hrdiny se pak do druhé řady pokládají nepřátelé, kteří jsou vůči hráči ENGAGED.

 

Staging Area

STAGING AREA je oblastí na herní ploše, která nese potenciální hrozby pro hráče, kterým můžou čelit během svého postupu dobrodružstvím. Během QUEST PHASE jsou z ENCOUNTER DECKu do této oblasti pokládány karty ENEMY a LOCATION. Tyto karty představují vzdálenou (ne okamžitou) hrozbu pro hráče. Hráč se s nepřáteli může střetnout buď dobrovolně během ENCOUNTER PHASE nebo jsou mu během té samé fáze přiřazeni, pokud je THREAT LEVEL hráče dostatečný, aby je přitáhl. LOCATION si svou návštěvu hráče nevynucuje, ten tak může učinit pouze dobrovolně během TRAVEL PHASE. Vice o těchto mechanikách v popisu herního kola.

 

Discard Pile

Každý hráč a ENCOUNTER DECK mají svou vlastní odhazovací hromádku. Když je karta vyřazena, putuje na odhazovací hromádku patřící k balíčku, ze kterého byla vytažena. Takové karty nejsou považovány za karty ve hře (IN PLAY).

Běžná sekce: