Fáze 5: Encounter


Fáze ENCOUNTER se skládá ze dvou částí: 1) PLAYER (hráčův) ENGAGEMENT a 2) ENGAGEMENT CHECK.

 

Krok 1: Player Engagement

Během tohoto kroku má každý hráč příležitost provést ENGAGE (střetnout se) nepřítele (ENEMY) nacházejícího se ve STAGING AREA. To se provede přesunutím tohoto nepřítele ze STAGING AREA a jeho umístěním před hráče, který se s ním střetává.

Každý hráč má jednu příležitost dobrovolně se střetnout s jedním nepřítelem a to nehledě na ENGAGEMENT COST tohoto nepřítele.

 

Enemy kartaKrok 2: Engagement Check

Poté musí hráči projít řadou tzv. ENGAGEMENT CHECK (kontrola střetnutí), aby zjistili, jestli někteří ze zbývajících nepřátel ve STAGING AREA nechtějí provést jejich ENGAGE. Celý tento proces začíná FIRST PLAYER, který si ověří, zda se ve STAGING AREA nenachází nepřítel se stejnou nebo nižší úrovní ENGAGEMENT COST jako je THREAT LEVEL tohoto hráče. Pokud tomu tak je, pak nepřítel s nejvyšší úrovní ENGAGEMENT COSTu (která ale stále musí být stejná nebo nižší než THREAT LEVEL) provede ENGAGE tohoto hráče. Toto se nazývá ENGAGEMENT CHECK.

Poté co první hráč provede svůj první ENGAGEMENT CHECK, provede jej i následující hráč ve směru hodinových ručiček. Tento hráč obdobně porovná svůj THREAT LEVEL proti zbylým nepřátelům (a jejich ENGAGEMENT COSTu) ve STAGING AREA. Takto celý proces pokračuje dokola do té doby, než ve STAGING AREA nezůstanou jen nepřátelé, jejichž THREAT COST jim neumožňuje střetnutí s jakýmkoli z hráčů.

 

Engage

Ať už je příčinou skutečnosti, že ENEMY je ENGAGED s hráčem, důsledek je stále stejný – v obou případech je tato dvojice považována za stejnou (ENEMY ENGAGED PLAYER a PLAYER ENGAGED ENEMY, což jsou pojmy, které lze najít u různých efektů karet a které jsou tedy totožné).

Během této fáze nepřátelé neútočí na hráče, ale jsou s nimi pouze ENGAGED. Útoky jsou řešeny až ve fázi následující.

Běžná sekce: