Infinity – hraní IV.


Ve čtvrtém díle seriálu o hraní sci-fi wargamingové hry Infinity se zaměříme na mechaniky spadající pod dvojici okruhů s názvy zóna kontroly a střelba. Z minulých dílů už přitom víme, jak je to se stavbou armády, koly a příkazy a vyhodnocováním akcí.

 

Palebná linie (Line of Fire, LoF)

Palebná linie je pomyslná přímka, která vede od středu podstavce modelu k nepřátelskému modelu. Pokud na této přímce leží překážky, které kompletně blokují výhled na nepřátelský model, pak o LoF nelze mluvit. Modely mají 180° pole vnímání. V Infinity je LoF reciproční, tedy využívá pravidla "když já vidím tebe, ty vidíš mne."

Zondboti

Postavy, které nemají LoF, nemohou střílet, výjimkou jsou zbraně nepřímé střelby a tzv. spekulativní výstřely. LoF je také blokováno nepřátelskými a vlastními modely - přes vlastní vojáky není dovoleno střílet. Pokud je ale zvolený cíl větší, než přátelský model stojící v cestě, pak není LoF blokována. Modely zapojené do boje zblízka samozřejmě LoF také blokují.

 

Zóna kontroly (Zone of Control, ZC)

Týlové senzory modelu nebo jeho vlastní sluchové vnímání (ať již zesílené nebo ne) umožňují vašemu vojákovi vnímat své okolí v rádiu 8 palců. A právě kruh s poloměrem 8 palců kolem každého modelu se nazývá zóna kontroly.

Pokud nepřítel vstoupí do nebo provede nějakou činnost v zóně kontroly modelu, tento model může okamžitě reagovat. Může střílet, utíkat a podobně. Pokud na nepřítele nevidí, může se pouze otočit (to simuluje, jakoby zaslechl šelest, kroky nebo něco podobného).

 

Střelba

Střelba, tedy výměna palby na dálku, je jádrem moderního boje. Je ultimátním projevem vojáka, který stiskne spoušť a nechá svoji zbraň chrlit smrt, aby zlikvidoval nepřítele na bojišti a získal vítězství. Pouze ti šťastní a odvážní přežívají, když uprostřed bitvy sviští vzduchem kulky.

Vše začíná klasicky výběrem cíle a podhazování hodnoty své střelby mínus či plus modifikátory. Nepřítel v tento okamžik může reagovat, tedy používá ARO. Může střílet zpět, může se snažit utéct, hackovat, lehnout si a tak dále. Pokud Vaše zbraň střílí dávkami, tak za každou dávku máte jednu kostku navíc. Stejně tak lze střílet více vojáky na jednoho nepřítele.

Příklad: Vaše Kombi puška má dávku 3 a nepřítel, který na vás v obranné reakci střílí zpět, má dávku 1. Snažíte se tedy podhodit hodnotu své střelby, máte tři kostky. Nepřítel se snaží podhodit svou hodnotu střelby a na to má kostku jednu. Aby byl nepřítel úspěšný, musí hodit víc než vy. De facto máte tři pokusy na to být úspěšný. Jeden nepřítelův úspěch zneguje vaše úspěchy. Podrobně viz kontrastní test.

Keisotsu Butai

Kryty

1. Částečný kryt: Částečný kryt je tvořen pevným materiálem, který brání v kompletním výhledu na model. Střelci způsobuje modifikátor -3 na zásah, naopak cíl má +3 modifikátor pancíře (ARM) nebo biotechnologického štítu (BTS).

2. Totální kryt: Jakýkoliv model mimo palebnou linii za krytem tohoto typu nemůže být terčem střelby, pokud se nejedná o granáty používané v režimu spekulativní střelby nebo naváděnou munici.

Dále jsou pravidla pro bunkry, kryty či střílny.

Pokud se trefíte, tak si musí nepřítel hodit na poškození. Za každý zásah jeden hod. Vezmete hodnotu síly své zbraně. Odečtěte/přičtěte tu náležející modifikátoru, příkladem je třeba pancíř cíle nebo skutečnost, zda je v krytu, a toto číslo se nepřítel snaží přehodit, aby neumřel.

Když nepřítel přežije, je často potřeba provést test odvahy (o tom ale jindy). Pokud má více životů (velmi výjimečně), tak ztrácí jeden život. Pokud nepřežije, tak postava padá na zem a je v bezvědomí nebo je z ní kus šrotu. Postavy v bezvědomí lze léčit a kusy šrotu lze opravovat. Když nemáte ve hře doktora, autolékárničku, nějaký typ regenerace nebo inženýra, tak toto nemá cenu řešit a postavy jsou prostě vyřazeny.

Karakuri

Střílet můžete klasickými zbraněmi napřímo nebo zbraněmi, které mají rádius účinku - příkladem jsou granáty, rakety, plamenomety, brokovnice. Lze střílet po parabolické dráze přes překážku nebo také můžete spekulativně vystřelit, třeba někam, kde tušíte nepřítele, ale nevidíte ho. Některé zbraně mají rozptyl, takže se mohou odchýlit od požadované trajektorie. Jestli Vám to za to stojí, tak můžete střílet do boje zblízka, počítejte ale s tím, že může umřít i váš bojovník. 

Zajímavým typem střelby je krycí palba. Ta vytvoří koridor od podstavce střílejícího modelu až na extrémní vzdálenost použité zbraně. Jakýkoliv model, ať už přátelský nebo nepřátelský, který vstoupí do palebného koridoru, schytá (pokud střílející model uspěje v testu na zásah) celou dávku.

Příkladem praktického použití krycí palby je její využití v úzkém průchodu na bojišti - nepřátelské modely, které chtějí využít tuto cestu, musí jít jinudy nebo riskovat průchod deštěm kulek. Zóna krycí palby je udržována až do počátku dalšího aktivního kola hráče, který ji vyhlásil.  Krycí palba může být použita i v zónách nulové viditelnosti (dým z kouřových granátů, hustá džungle, a tak dále).

Toť v dnešním díle vše, další pokračování už jsou připravena, takže pokud vás tato hra zaujala, máte se rozhodně na co těšit.

Běžná sekce: