Jsou to dva roky, co jsme vám na Wargaming.cz poprvé představili sci-fi wargamingovou hru simulující střety vesmírných plavidel Firestorm Armada. Ta si dělala ambice převzít omšelý trůn dosavadního lídra této herní kategorie, Battlefleet Gothic, který trpěl nepříliš velkým zájmem svých tvůrců z Games Workshop.
A zdá se, že hra pomalu začíná nabírat na obrátkách. Oproti situaci ke konci roku 2010 se mnohé změnilo. Přibyly nové frakce, hra získala aktualizovaná pravidla a co je nejdůležitější, pomalu i první věrné hráče.
Wargaming.cz tak nemůže tento nastupující fenomén přehlížet, a proto si pro vás ve spolupráci s distributorem Infinityhry.cz připravil celou sérii článků a kratších textů, které vás uvedou do tohoto herního univerza. A začneme takovým krátkým přehledem, co se okolo hry od jejího vzniku událo a za jaké frakce si nyní můžete zahrát.
V listopadu 2009 vyšla první verze hry Firestorm Armada a to se čtyřmi různými flotilami: Terran Alliance, Dindrenzi Federation, Aquan Prime a Sorylian Collective. Všechny flotily měly také rozšíření v podobě carrieru. K dispozici byla i 96 stránková pravidla.
Brzy byly přidány další dvě flotily: The Directorate a The Relthoza, stejně jako nové modely pro všechny flotily – k původním čtyřem typům lodí (fregata, křižník, bitevní loď a carrier) přibyly nově eskorty, těžké křižníky a R&D křižníky.
První bitevní uskupení nabízí útočné síly Dindrenzi, agresivní lidské impérium, jehož flotily napadly planetární systémy svých lidských příbuzných, Terranů. Spojenci Dindrenzi jsou Direktorát a Relthoza, kteří spolu tvoří silný triumvirát.
Ke svému štěstí mohou Terrané zavolat na pomoc své spojence, Aquany a Soryliany. Hranice jejich říší se sbíhají ve hvězdné oblasti známé pod jménem Fathoms Reach a právě ta nese hlavní nápor invaze Dindrenzi.
Tato skupina bránících se planet je obecně známá jako Kurakská aliance a ohnisko úvodního útoku Dindrenzi se nachází kolem planetárního systému Fathoms Reach. Ve vojenském žargonu se tato oblast označuje trefněji jako Storm Zone, Bouřlivá zóna.
Útok vede Zenianská liga, která byla zformována, aby podpořila útok Dindrenzi a jejich spojenců proti Kurakské alianci. Ukázalo se, že ani tak silné národy jako jsou Dindrenzi, Direktorát a Relthoza neunesou samy tíhu finanční zátěže a potřeby lidských zdrojů a výrobních kapacit, jaké polyká současné válečné tažení.
Do hry proto přibyly alianční flotily, protože s rozrůstající se válkou se do ní zapojily další a další rasy.
V červenci 2012 vyšla nová pravidla, která ze hry odstranila některé zbytečně komplikované mechaniky a přidala hře na přímočarosti, aniž by ale ztratila své kouzlo. Nově se tak hra zrychlila až o třetinu a i větší bitvu lze sehrát za něco málo přes dvě hodiny.
A pro příznivce věrnějších soubojů je stále možnost zařadit nepovinné herní karty, které umožňují hráčům rozšířit taktické možnosti svých lodí a hře přidávají na pestrosti.
V září 2012 vyšla dlouho očekávaná první kampaňová kniha, Marauders of the Rift, která se zaměřuje na oblast mimo zájem hlavních bojů a na téma pirátů, tajných zájmů korporací a zákulisních bojů. Představuje piráty jako několik samostatných frakcí, které jsou schopné sestavit kompletní bitevní flotily a používat i ukořistěné lodě.
Firestorm Armada tak rozhodně nespí a jak se zdá, ještě o ní hodně uslyšíme. A to nejen na Wargaming.cz.
Běžná sekce: