Události světa Warhammeru Fantasy Battles jsou prosyceny nekonečnými boji mezi nespočtem znesvářených národů. Spojenectví jsou četná, ale zrada či nedorozumění je mohou v okamžiku změnit v úplný opak. Základní osa příběhu se točí kolem kontinentu nazývaného Starý svět, světadílu ze západu a jihu ohraničeného moři, z východu strmými štíty Hor konce světa a ze severu temnými a nebezpečnými Pustinami Chaosu.
V srdci Starého světa sídlí mocná Říše, svazek lidských států vedený mocným císařem Karlem Franzem sídlícím v hlavním městě Altdorfu. Říšské armády už se vymaňují ze středověké podoby a v jejich řadách lze najít mnohé stroje využívající střelný prach. Na jihozápadních hranicích, obklopeno horami, ovšem leží království Bretonnie, země ve které ještě stále žijí rytířské tradice a jejíž armáda spoléhá na drtivý útok železné jízdy.
Vysoké zasněžené hory jsou obývány trpaslíky, jejichž síně hluboko pod zemí dosvědčují mistrnou kamenickou a řemeslnickou práci, kterými vynikají. Jejich armády, vedené do pancíře zakutými válečníky tohoto malého lidu a podporované parou poháněnými válečnými stroji, mají jen málo konkurentů, co se do výdrže týče. Proti nim pradávný rozkol staví elfy, mistry magie, meče a moře, kteří se jen neradi staví po boj vousatých válečníků. Středem elfského světa je kruhový ostrov Ulthuan, na kterém sídlí vznešení elfové, zatímco jejich bratranci lesní elfové dlí ve starém hvozdu Athel Loren.
Temnota je však na dosah. Bohové Chaosu touží proniknout do tohoto světa a jejich našeptávání i temné sliby si mezi jeho obyvateli vybírají krutou daň. Mnozí padli a přidali se k nekonečným hordám démonů valících se z Pustin Chaosu. I elfové a trpaslíci nesou hanbu svých příbuzných, kteří neodolali vábení Chaosu. Temní elfové jsou krutí a požitkářští, sídlí v mrazivé severské pustině Naggarothu. Trpaslíci Chaosu si vybudovali svou zvrácenou říši na východ od Starého světa v Temných zemích, kde mohou na odiv vystavovat svou nekonečnou krutost.
Bestiáci, nestvůry z nočních můr s hlavami koz a podobných divokých tvorů, žijí v nejtemnějších hvozdech, z jejich příkrovů se vydávají na loupežné výpravy, na kterých masakrují vše živé. Skaveni jsou odpornými krysám podobnými humanoidními stvořeními toužícími ovládnout svět. Množící se v podzemích a kanalizacích celého světa, čekají na vhodný okamžik, kdy jej mohou zamořit a uchvátit nad ním vládu.
Ze svého pralesního ztraceného kontinentu Lustrie stráží ještěrčí lizardmeni rovnováhu světa a jejich stoické armády bojují proti všemu zlu rozpoutanému Chaosem. Z dalekého východu se valí ogři - obrovití tvorové s ještě obrovitějším apetitem. Najmout si je jako žoldáky nebo skončit v jejich chřtánech, to je často jediná volba těch, kteří se s nimi setkají. Ještě divočejší sílu pak představují zelenokožci, orkové a goblini, bleskově se množící v divočině, až vytvoří takovou masu, kterou lze zastavit jen s nasazením veškerých sil. Ostatní národy mohou jen děkovat, že bojechtivost zelenokožců je taková, že se nezřídka obracejí sami proti sobě.
Ne všechno pohybující se po světě je ovšem živé. Mocní nekromanti a upíři za temných nocí navštěvují hřbitovy a probouzejí mrtvé z jejich ne tak docela klidného spánku. Pradávní králové z vyprahlého pouštního jihu se probudili ve svých hrobkách se zástupy svých válečníků a touží znovu ovládnout svá stará panství. Mrazivý pocit při pohledu na jejich válečníky povstalé z hrobů dokáže obrátit na útěk mnohé statečné bojovníky.
Takový je svět Warhammeru Fantasy Battles, plný nebezpečí, zrady, překvapení, nočních můr, ale i odvahy a hrdinství. Mnohé frakce čekají na své budoucí velitele. A z mnohých takových se mohou stát legendy.
Obrázky jsou artworky ke hře Warhammer Online: Age of Reckoning.
Běžná sekce:
Komentáře
Je to moc super :-). jen ty
Opraveno :-) A dík za