Warmachine: Kompozice armády


Warcasteři

Warcaster je základní stavební kámen armády. Většinou se od něj odvíjí celkové složení herní sestavy (tzv. listu) a strategie. Warcasteři se obecně dělí na support (většinou poskytují podporu nebo ochranu vlastním jednotkám a warjackům), denial (zpravidla omezují soupeře v jeho aktivitách), melee/ranged killer (warcaster vyniká v zabíjení v boji zblízka nebo střelbou), 'jack caster (zvládá kontrolovat více Warjacků oproti ostatním Warcasterům), spell killer (je specializovaný na útočná kouzla) a attrition (postupné vyhlazení soupeře). Samozřejmě by se dalo přidat ještě pár kategorií, ale toto jsou ty hlavní.

Každý warcaster umí podpořit různé sestavy modelů a tak třeba vyniknou jinak jinde nepříliš zajímavé jednotky. Warcasteři mají většinou svoji primární a epickou variantu. Jde ale spíše o příběhové úpravy, než o herní posílení.

Khador

Focus

Focus ve hře reprezentuje magickou sílu Warcastera. Během hry se musí Focus obezřetně dělit mezi sesílaná kouzla, popohánění warjacků a magickou bariéru, kterou Focus tvoří okolo Warcastera.

 

Feat

Je unikátní schopnost pro každého Warcastera. Tuto jedinečnou schopnost může každý Warcaster použít pouze jednou za hru. Pokud je Feat dobře načasovaný, tak může velmi snadno změnit průběh hry.

 

Kouzla

Každý Warcaster má svůj výběr kouzel, která může seslat. Tyto kouzla jsou buď útočná, obranná, podpůrná anebo škodí nepříteli. Výběr kouzel dost často udává herní styl Warcastera.

 

Boost

Díky Focusu může Warcaster nebo Warjack s přiděleným Focusem vylepšovat svoji šanci na zásah nebo zvyšovat způsobené poškození. Boosty jsou jeden ze základních principů hry. Standardní hod probíhá pomocí součtu hodu dvou šestistěnných kostek. Pokud je ovšem hod boostovaný, tak se k součtu přidá ještě hod třetí kostkou.

 

Cygnar

Warjackové

Bojová monstra jsou díky cortexu schopna dělat pouze základní úkony, jako chůze a jednoduché útoky. Pokud chce warjack dělat jakoukoliv složitější akci, tak mu musí Warcaster na začátku kola přidělit Focus. Díky Focusu může Warjack (či zkráceně Jack) běhat, dělat charge, přikupovat si dodatečné útoky nebo různé speciální akce. Jackové do sebe mohou nabíhat a vrážet, blokovat si zbraně, rozdupávat pěšáky a nebo házet jiné modely.

 

Pěchota

Pěchota ve hře hraje podstatnou roli. Sice nemá přístup k Focusu od Warcastera, ale na druhou stranu je pěchota v tomto ohledu samostatnější, protože Warcastera nepřipravuje o Focus. Jen málo sestav se obejde bez zastoupení alespoň pár jednotek. Správně zahraná pěchota zároveň není nic, co by si soupeř mohl dovolit přehlížet.

 

Synergie a strategie

Úspěch je ve Warmachine založen na spolupráci mezi modely. Modely se většinou vzájemně ovlivňují a velmi důležité bývá pořadí v aktivaci modelů. Díky správnému pořadí a kombinaci schopností, kouzel a typů modelů se dá provést velmi překvapivá akce. Nebo z modelů vytáhnout naprosto nečekané možnosti.

Menoth

Pravidla

Warmachine má momentálně druhou edici pravidel. Pravidla jsou velmi čistě a přehledně napsaná. Je příjemné, že díky tomu nenastávají mezi hráči spory o jejich výklad či nejasné situace.

 

Ilustrační obrázky byly využity s laskavým svolením jejich majitele, společnosti Privateer Press. Děkujeme.

Běžná sekce: