V pátém pokračování seriálu o hraní sci-fi hry Infinity se podíváme na boj, který se vede zblízka. Mohlo by se zdát, že na bojišti budoucnosti se všechno vyřeší pomocí smrtonosných zbraní pěkně zdálky. Opak je ale pravdou, i voják z daleké budoucnosti se často dostane do situací, kdy dojde na hrubou sílu. Pokud jste náhodou přeskočili předchozí části, tak připomínám, že v nich naleznete informace o tom, jak je to se stavbou armády, koly a příkazy, vyhodnocováním akcí a střelbou i zónou kontroly.
Boj zblízka, ať již se jedná o pouliční válku o kontrolu určité budovy nebo o palubní výsadek při boji kosmických lodí v prázdnotě vesmíru, se odehrává v těsném prostředí, kde jsou protivníci nepříjemně blízko a není zde prostor pro efektivní použití neobratných střelných zbraní. V takových situacích se vojáci spoléhají na poboční zbraně, ať se již jedná o krátké střelné zbraně (pistole) nebo všemožné ostré nástroje (nože, mačety, šavle, meče, drápy a další). Bok zblízka je krvavý, špinavý, zrádný a smrtelný. V boji zblízka může voják svému protivníkovi rozpárat hrdlo a ochutnat jeho krev nebo skončit vykuchaný na jeho čepeli.
Pokud se modely mají utkat v boji zblízka, je nutné, aby jejich podstavce byly v kontaktu. Všechny modely, které se dotýkají podstavci, jsou automaticky považovány za účastníky boje zblízka a automaticky změní své zbraně na zbraně nablízko (pistole, nože, meče nebo přirozené zbraně) bez nutnosti použití některé zvláštní akce.
Boj zblízka se vyhodnocuje stejně jako střelba, jen se používají hodnoty určené pro tuto formu boje. Celý proces se liší jen v některých detailech, například pokud oba účastníci souboje uspějí v hodu, tak poražený má bonus na hod zranění, který reflektuje úhybné manévry. Pokud boj probíhá, tak hráči mají povinnost si rezervovat jednu akci na každý model, aby boj mohl pokračovat. V boji zblízka se nepoužívá test odvahy. Není prostě čas ani možnost kamkoli utíkat.
Napadení (Charge)
Tento termín definuje pohyb, který končí dotykem podstavců dvou znepřátelených modelů a zahájením boje zblízka. Neposkytuje žádnou zvláštní výhodu žádné straně, nicméně se jedná o typ pohybu typický pro jednotky specializované na boj zblízka. Spočívá v pohybu směrem k nepříteli, dokud nejsou podstavce v kontaktu, a zahájením boje zblízka. Model, který se stal cílem napadení, se může bránit způsoby jako je střelba, hackování, septikor a podobně. Další možnou akcí je protiútok, kdy se napadený sám vrhne na útočníka.
Další mechaniky
Sražení. Sražení je schopnost, která je zvláštním typem napadení prostřednictvím T.A.G., lehkého nebo těžkého vozidla.
Odpoutání se z boje zblízka. Pokud si jeden z účastníků boje zblízka přeje odpoutat se od soupeře, musí uspět v kontrastním testu.
Boj zblízka s více nepřáteli. Modely můžou bojovat najednou s několika nepřáteli. Čím víc spojenců, tím víc bonusů. V boji zblízka mají spojenecké modely nárok na ARO, což je taky důležitou vlastností.
Doplňky
- Boj zblízka vždy ruší pohyb modelu. Pokud se model pohne jen o část svojí hodnoty, aby došlo ke kontaktu podstavců, pak je vyhlášen boj zblízka a model se už nemůže pohnout dále o zbytek palců, které mu zbývají.
- Model zapojený v boji zblízka nemůže střílet v ARO na model, který není zapojený v boji zblízka.
- Boj zblízka je tak přímý a rychlý, že nejsou vyžadovány hody na morálku. Jednoduše není čas na strach!
- Po dokončení boje zblízka může být vítězný model (tím je ten, co stále stojí na svých) natočen do jakéhokoliv směru dle přání jeho hráče.
- Při útoku zblízka na nepřítele, který je otočen zády, se může cíl natočit a čelit nepříteli v ARO, a to sotva je narušena jeho zóna kontroly.
Jak vidíte, boj zblízka není po pochopení základním mechanik používaných jinde ve hře nijak složitou záležitostí. Má spád i logiku a určitě si najde cestu do strategií mnohých velitelů, kteří na něj budou spoléhat jako na jeden z dalších způsobů, jak se zbavit protivníků.
Běžná sekce: