Infinity - hraní VII.


V sedmém, posledním, díle našeho seriálu o hraní sci-fi hry Infinity se zaměříme na dvě stěžejní témata. Prvním z nich bude hackování, prostředek kybernetické války budoucnosti. V druhé části se pak blíže podíváme na speciální schopnosti, vybavení a zbraně. Pokud jste náhodou minuli některé z předchozích šesti dílů, tak připomínáme, že už byla probrána následující témata: stavba armády, kola a příkazy, vyhodnocování akcí, střelba i zóna kontroly, boj zblízka a koordinované akce a morálka.

 

Hackování

V moderním boji jsou počítače a elektronická vybavení stejně důležitá jako bomby, kanóny či pušky. Hackovací počítače jsou malá zařízení, navržená na kybernetický boj a informační válku. Tato zařízení jsou určena k penetraci nepřátelských zařízení nebo k obraně před nimi. Zařízení mají útočný mód a obranný mód.

Vojáci Švýcarské gardy

Útočný mód je určen k hackování vozidel – T.A.G.ů, dálkově řízeným strojů (remotes), těžké ochoty nebo také k otvírání bezpečnostních dveří či k prolomení kódů k bezpečnostním nebo datovým zařízením. Defenzivní hackování je situace, kdy se hacker pokouší hacknout svůj cíl a nepřátelský hacker je také v dosahu. Ten se může pokusit vám přerušit vaše hackování. Když se mu to podaří, tak vám sám hackne hackovací zařízení a vy máte smůlu.

Hacker má reakční dosah 8 palců, který může být ještě rozšířen pomocí repeaterů, což jsou zařízení, která fungují jako přípojná nebo vysílací místa na nepřátelském území. Hacker při svém snažení nepotřebuje na svůj cíl vidět.

Hacknutí T.A.G. – Hacker první akcí paralyzuje T.A.G. - vyřadí ho z provozu a další akcí ho může ovládnout a kontrolovat. Protivník se ve svém kole může zbavit hackera tím, že provede reset elektronického zařízení T.A.G. To ovšem také není samozřejmostí a musí se to povést.

Hacknutí těžké pěchoty a dálkově řízeného stroje – když se hackerovi podaří hacknout těžkou pěchotu nebo dálkově řízený stroj, tak je tento model imobilizovaný. Imobilizaci lze také zrušit vyresetováním elektronických systémů vojáka nebo vozidla.

Cadmus Shasvastii

Anti-hacking protokol - kdy proti sobě bojují dva hackeři, výsledek bývá často smrtící. Neurony hackera jsou zahlceny a mozek spálen na popel.

Hackování vzdušného výsadku – hacker se může pokusit hackovat počítače výsadkového letadla nebo vesmírné lodi, přičemž ani nemusí vědět, že tam loď je. Prostě hledá v kyberprostoru. Pokud se mu výsadkové letadlo podaří nalézt a hacknout, tak musí okamžitě všichni výsadkáři vyskákat, neboť letadlo je neovladatelné. Kam dopadnou, je otázkou, často je to přímo před pušky svých nepřátel.

Hackování naváděné munice – pokud raketa nebo jiná střela letí přes prostor, který má ve svém dosahu hacker, tak ji je možné zneškodnit.

Koordinované hackování – několik hackerů v dosahu může koordinovaně hackovat. To probíhá podobně jako koordinované příkazy.

Mezi další funkce hackovacích zařízení patří kontrola dálkově řízených strojů – hackovací zařízení umožňuje, aby velitel armády mohl nasadit do bitvy dálkově řízené stroje.

 

Speciální schopnosti, vybavení a zbraně

Prakticky každého voják lze na začátku hry dát do boje v několika verzích. Ty se liší pouze výbavou, nikoliv schopnostmi (pokud se nepočítá hackování a pseudodoktor jako schopnost). Vojáci mají většinou minimálně dvě zbraně. Jednu na dálku, druhou na blízko a není vůbec výjimkou vidět vojáka, který má zbraně čtyři a ještě nese vybavení.

Pancéřovaná jízda

Každá zbraň má určitý dostřel na krátkou, střední a dlouhou vzdálenost. Dále pak určitou sílu zbraně a počet dávek, které střílí, nebo zásahů, které uštědřuje. Případně také doplňující pravidla jako typy munice, množství munice a podobně.

Mezi zbraně se například řadí obyčejná puška, plamenomet, různé druhy raketometů, brokovnice, nože, pistole, kouřové či světelné granáty, útočné pušky, naváděné odstřelovací pušky, plazmové pušky, různé druhy výbušnin, miny, nanozbraně, magnetické kanony, různé druhy ECM zbraní, virální zbraně a další cizácké zbraně. Do mnoha zbraní pak lze dát různou munici, vždy při hře vybíráte, jakou municí budete střílet, jestli je to třeba protipancéřová, explozivní, biologická, elektromagnetická, ohnivá, naváděná, nano, plasma, kouřová, omračující, šoková, virální a další druhy munice.

Účinek zásahu tou správnou kombinací zbraně a munice může být smrtící. Není nutné protivníka přímo zabít, stačí ho imobilizovat nebo mu vyřadit zbraně či vybavení. Takový protivník už je "téměř" neškodný.

Z vybavení můžeme jmenovat, lékárničku, hackerské nástroje, všemožné druhy vizorů, motocykl, různé pancíře, ECM, pokládací zařízení na detekci hackování, holoprojektory, biolokátory, neurokinetická zařízení.

Stejně velké je i množství schopností, jejichž vlastníky mohou vaši vojáci být. Krom toho mají jednotlivé vlastnosti i několik úrovní. Samozřejmě čím vyšší je tato úroveň, tím silnější je i tato schopnost na bojišti.

Vhodnou kombinací vojáků, zbraní, vybavení a schopností můžete docílit smrtícího mixu, kterým porazíte protivníka. Jelikož se v této hře velice snadno umírá, tak se nestává to, že by protivník měl na vás nachystáno neporazitelné kombo.

 

Toť tedy úplně vše, doufáme, že se vám tento seriál líbil a trochu vám osvětlil základní herní principy této hry. Další informace můžete najít na stránkách hry nebo přímo na Wargaming.cz v samostatné sekci věnující se Infinity.

Běžná sekce: 

Komentáře

možná by to chtělo nějaký fotky hackerů.. :-)
Hraju Infinity
Jo jinak toho Aliena uy mas v clancich podruhy, zkus nejaky fotky Ariadny a Haqqislamu, at ty fotky mas variabilni, mas tu furt hi-tech yujing a panoceanii :-)  
Hraju Infinity
Dávám, co mám zrovna po ruce. A k ostatním frakcím nemám, protože mi nikdo nepomohl s překlady jejich jednotek :-P
myslim tim fotky..:-) kdyz tady poises o hackerech a nemas na fotce jedinyho hackera... stejne tak u ostatnich clanku, zadna fotka ariadny pomalu ani haqqislamu..:-)  
Hraju Infinity