Průvodce světem Warhammeru: Lizardmeni

Lizardmeni jsou prastarým národem. Právě oni byli zvoleni, aby vykonávali vůli Pradávných, nejmocnějších bytostí, které kdy obývali svět Warhammeru. Jejich jediným úkolem je zastavit zlo ve světě. Zlo, jež pramení zejména z Chaosu proudícího ze zhroucených bran na pólech světa.

Podobou jsou lizardmeni spojením mezi člověkem a ještěrkami. Jsou to stvoření chodící po dvou, ale s chladnou krví, šupinatou kůží a tesáky lemovanými tlamami.

Lizardmeni - saurové

Lizarmeni žijí na pralesem pokrytém kontinentu Lustrie, který leží na opačnou stranu od ostrova Ulthuan, domova vznešených elfů, než leží Starý svět. Obývají stupňovitá chrámová města vynořující se z džungle, se kterou lizardmeni takřka splývají.

Samotné lizardmeny tvoří několik druhů, z nichž každý má ve společnosti svou vlastní specifickou funkci, danou mu už Pradávnými. Tři nejznámější z nich tvoří skinkové, sauři a slann.

Skinkové jsou svou tělesnou stavbou ze zmiňované trojice nejmenší a nejštíhlejší. Jejich pružná těla z nich tvoří výborné zvědy a lehké jednotky. Jsou také nadáni bystrou myslí, která jim umožňuje promýšlet a realizovat i velmi složité plány.

Lizardmení armáda

Sauři jsou oproti skinkům mnohem mohutnější a jejich šupiny mnohem pevnější. Jsou stvořeni k boji a formují jádro lizardmení armády. Chladnokrevnost, která je vlastní všem lizardmenům je u saurů ještě silnější a umožňuje jim postavit se tváří v tvář i těm největším hrůzám, která je mohou na bojištích potkat. A tam, kde jsou skinkové schopní přemýšlení, tak jsou sauři přímočaří a poslušní rozkazům.

Jsou to ale slann, kdo stojí na nejvyšším stupínku společenského žebříčku chrámových měst. Slann jsou jedněmi z nejmocnějších mágů světa Warhammeru a jejich moc sahá daleko za pralesy Lustrie. To oni zajišťují realizaci prastarého plánu Pradávných, který vede, jak zasvěcení doufají, ke spáse všeho života.

 

Obrázek doprovázející tento článek je artworkem z boxů modelů lizardmenů od společnosti Games Workshop.

Běžná sekce: